Extrakt

Från Rollspel
Hoppa till: navigering, sök

Extrakt

Kategori: Utrustning

Extrakt Kass kvalitét Pris Normal kvalitét Pris Ypperlig kvalitét Pris Notis
Medicin Helar 1 Skada. 1 / timme. 1 Helar 3 Skada. 1 / timme. 4 Helar 9 Skada. 1 / timme. 16 Läkningstaket för Trevnad gäller varken för Mediciner eller Hela.
Kampdrog +6 Kampglöd, blir lättretlig och impulsiv. Får 2 Skada. 1 +4 Kampglöd, blir lättretlig och impulsiv. 4 +8 Kampglöd, blir lättretlig och impulsiv. 16
Visionär drog +1T6-3 då man slår Kraft eller Förnimma. -2 på alla fysiska Framgångsslag och Motstå kraft. 1 +2 då man slår Kraft eller Förnimma. -2 på alla fysiska Framgångsslag och Motstå kraft. 4 +4 då man slår Kraft eller Förnimma. -4 på alla fysiska Framgångsslag och Motstå kraft. 16
Gift 3 Skadetärningar (Skadebonus: 0). Skadan doseras ut 1 i timmen. 1 3 Skadetärningar (Skadebonus: 3). Skadan doseras ut 1 i timmen. 4 6 Skadetärningar (Skadebonus: 3). Skadan doseras ut 1 i timmen. 16 Verkningstid och Överdosering är inte relevanta.


Regler

Förgiftade Vapen:
# Vapen kan som mest bära 1 dos Gift.
# En pil eller ett lod räknas som ett Vapen i sammanhanget.
# Vapnet måste orsaka minst 4 Skada för att Giftet skall ha effekt.
Verkningstid:
# Alla effekter som modifierar Framgångsslag varar 4 timmar i grund. Detta kan modifieras med Extra effekter.
Överdosering:
# Att Överdosera ger 1T6 Skada per dos.
# Effekten appliceras 2 gånger.

Notis: Gäller ej Gift.
Notis 2: Inte rekommenderat för Mediciner.
Extraeffekter:
Ifall man har Kunskap (Extrakt) så kan man ändra effekten på Extrakt.
Se: Tillreda


Relevanta Karaktärsegenskaper

Relevanta länkar